FAQ

1. Waar kan ik mijn kind inschrijven?

Rechts bovenin op de website onder de knop ‘Schrijf je nu in!’ kan je jouw kind(eren) inschrijven.

2. Wat is de pincode voor mijn Flexkids app?

De algemene pincode ontvangt u nadat uw contract is ondertekend. Echter wordt deze weleens over het hoofd gezien en hebben we hem om deze reden ook op onze website geplaatst.

  • Een gebruikersnaam en wachtwoord (zelfde als inloggen bij Flexweb)
  • Algemene pincode: 5369

3. Hoe weet ik waar mijn kind op een dag bij Natuurfontein aan het spelen is?

Dagelijks maken onze medewerkers een notitie in de Flexkids app. Als je inlogt met jouw account zie je waar je kind(eren) op dat moment aan het spelen zijn. Indien je  ze eerder op wilt halen kan je bellen naar de pedagogisch medewerker via de groepsmobiel. Zo voorkomen we dat we elkaar mislopen en weten de pedagogisch medewerkers van je komst. Voor het nummer van de groepsmobiel van jouw school bij Natuurfontein kijkt u hier.

4. Ik wil graag een dag ruilen, hoe moet ik dat doen?

Dagen ruilen bij Natuurfontein is mogelijk. We hebben wel enkele regels die je ontvangt bij het ondertekenen van het contract. Als je een ruildag wilt aanvragen dien je via de Flexweb pagina in te loggen (niet op de app!). Onder het tabblad ‘opvang’ komt u op de juiste pagina om een ruildag aan te vragen.

Let op: dit blijft een aanvraag; niet elke ruildag kan worden goedgekeurd.

5. Hoe kan ik een vraag stellen aan de oudercommissie?

Elke Natuurfontein vestiging heeft haar eigen oudercommissie (OC). Hier kunt u ten alle tijden terecht voor vragen, klachten of advies. Deze commissies zijn via het volgende e-mailadres te bereiken;

6. Waar kan ik kinderopvangtoeslag aanvragen?

De overheid heeft jaarlijks een ‘potje’ met subsidie waar ouders aanvraag op kunnen doen. Als u wilt weten of u hiervoor in aanmerking komt kan je hier kijken op de website van de Belastingdienst voor meer informatie.

7. Als ik het contract wil opzeggen of aanpassen, hoe gaat dit dan?

Een contractwijziging of opzegging dient altijd via Flexweb te worden gedaan. Pas nadat dit gedaan is kunnen wij het goedkeuren. Wijzigingen of opzegging via een ander communicatiemiddel worden niet in behandeling genomen.

8. Mijn kind wordt door iemand anders opgehaald. Moet ik dit doorgeven?

Iemand anders wilt jouw kind(eren) komen ophalen bij Natuurfontein. Dit is geen probleem, maar meld dit altijd telefonisch bij de pedagogisch medewerker of via een notitie in de Flexkids app. Zonder deze melding mogen wij jouw kinderen(eren) nooit meegeven aan onbekenden.

9. Waar kan ik mijn kind afmelden voor de vakantie? Is dit verplicht?

Je gaat op vakantie en jouw kind(eren) komen in deze vakantieperiode niet naar Natuurfontein. Dan kan je deze dagen ruilen! Als dit niet lukt is het verplicht om je kind(eren) af te melden. Dit doe je via de Flexkids app of via Flexweb (internet). Zo kan Natuurfontein rekening houden en het programma aanpassen waar nodig. Met minder kinderen kunnen wij andere uitjes kiezen of ontstaat er ruimte voor andere kinderen om deze dag te komen. Voor ons personeel is het fijn om dit tijdig te weten; eventueel kan iemand een dag vrij nemen zodat zij niet onnodig vanuit huis naar Amsterdam hoeven te reizen (veel van ons wonen buiten Amsterdam).

10. Mijn kind is ziek geworden, waar kan ik hem/haar afmelden?

Op het moment dat jouw kind ziek is geworden kan je hem/haar afmelden via Flexweb (niet via de app). Ben je wat aan de late kant of is er iets plotselings gebeurd? Neem dan gerust telefonisch contact op via 020-4750103.

11. Welke dagen zijn we open en op welke tijden zijn we bereikbaar?

Natuurfontein is iedere werkdag geopend van 08:00 uur – 18:30 uur en telefonisch bereikbaar via 020-4750103. Heb je een minder urgente vraag? Dan kan je deze ook per e-mail sturen naar info@natuurfontein.nl. Deze wordt binnen 48 uur beantwoord.